Tegning & Maleri

Vi kommer vidt omkring, men at finde glæden ved kunsten er det primære fokus.

Du kommer blandt andet til at arbejde med croquis, tegning, portrætmaling og grafisk tryk”

Anna Østergaard Laursen_edited.jpg

Anna Østergaard Laursen

Underviser

"Det er det vi skal! er at finde frem til det sted, hvor skaberkraften og inspirationen i arbejdet med kunsten er vigtigere end perfektionismen og selvkritikken er det ypperste at opnå!

Gennem dogmer og koncepter blandet med teknisk kunnen kan kreativitet udfoldes og udfordres, "

Gennem hele livet har Anna udforsket tegning og maleri. Anna er autodidakt kreativ, støttet af grunduddannelse til Designskolen.

Udover det har Anna været højskolelærer gennem 6 år, det seneste på Vestjyllands Højskole.

tove marie.jpg

Tove-Marie Mortensen er uddannet på Århus Kunstakademi og var i efteråret 2023 praktikant på Vestjyllands Højskole i de kunstneriske fag.

Tove-Marie har undervist i kunstworkshops i Den Levende Højskoles´ regi i Århus, samt på sommerhøjskolen `Rudme Landsbyhøjskole´.

Her har hun undervist i croquis, akvarel, grafisk tryk og maleri.

image00062.jpeg