Forundringens Have

Shelter og Camping i naturen

Overnatning på naturcamping for enkeltpersoner, familier, skoleklasser.

Der er gode overnatningsmuligheder i vore 3 store shelters eller i jeres egne telte. Der kan i alt sove 18 voksne i de 3 shelters og kan der sove 2 voksne i et lille shelter. Der er muldtoilet, baderum og udendørs bruser.

Hver nat koster det 25 kroner per person. Og ​der er mulighed for at købe brænde.

De tre shelters kan benyttes fra den 1. juni – den1. oktober.

Hvis du vil sikre dig en plads så kontakt os på: oeko@vestjyllandshojskole.dk
Skoleklasser og andre grupper efter aftale.

Sheltrene er bygget efter samme principper, som vikingerne brugte. Der er ikke er brugt søm og skruer. Træet er tappet og naglet sammen med trænagler. Selve udformningen af de tre bygninger er også inspireret af vikingernes huse, uden at være kopier.

Naturligt Byggeri

Når man besøger Forundringens Have, er Fortælle - og Dansehuset det første man møder. Det er et smukt rundt hus, hvor der ofte serveres kaffe og kage for alle havens besøgende.

Mange af vores huse er byggget af rundstokke, kalmarbrædder, genbrugsmaterialer og har jordtag. Det er med til at sikre bæredygtigt og naturlig byggeri

Udekøkken

Vores udekøkken kan bruges af alle. I udekøkkenet er der stålbord og vand. Her kan I rense og tilberede grøntsager, bær og frugt fra haven til spændende madretter, som I kan tilberede over bål eller på udekomfuret. Der er også en muret stenovn og brændekomfur I kan bruge.

Der er siddepladser til 30 spisende gæster.

Natur legeplads

Pilehytte, Motions- og oplevelsessti, balance redskaber, klokkespil, et tog i træ og et stort "lege ansigt" som vi kalder ”Moder jord” På den lille sti, bevægelse- og balancebanen, kan alle udfolde sig med legeredskaber af naturlige materialer.

Til de mindre børn har vi en stor sandkasse med siddeplads til forældrene.

Ved siden af siddepladserne er der plantet dele-hindbær som bunddække. I kan også gå på opdagelse i skoven, smage på de lækre bær og plukke blomsterbuketter.

I skoven er også mulighed for at hente materialer til skulpturer.

Vi er rigtig glade for at Naturlegepladsen jævnligt besøges af skoler, børneinstitutioner, dagplejemødre med børn og familier.

Forundringens Have

Skraldhedevej 8,