forundringes have oversigt.jpeg
frøfestival10 (002).jpg.png

FORUNDRINGENS HAVE

Økologisk og biodynamisk forevisningshave til forsøg og læring

Haven på 40.000 kvadratmeter er en del af Vestjyllands Højskole, og ligger et æblekast fra skolens hovedbygning.

I haven finder du mange forskellige områder: Andelsfrugthaven, Orangeri, Urtehaven, Den astronomiske have, Udekøkken, Naturcamping, Markedshaven, Naturligt byggeri, Dansehuset, Trojaborg, Naturlegeplads, Motions og oplevelsessti.

Vi afholder løbende arrangementer, kurser, rundvisninger og der er masser af gode oplevelser for både børn og voksne.

Ved arrangementer kan der være betaling for at være med.

Haven er næsten altid åben, og du er velkommen til at gå en tur og nyde den. Der er fri adgang til alle områderne.​

I Forundringens Have er der brug for mange frivillige hænder.

Du kan være med efter hvor meget du har tid og lyst du har. Der er brug for praktisk hjælp i haven, med at passe bede, træer og få gang i de grønne fingre. Du kan også være hjælper på åbningsdage og når der er markeder.

Som frivillig kommer du til at møde andre haveinteresserede og du kan gratis deltage i alle højskolens arrangementer. På arbejdsdage giver højskolen mad fra det lækre økologiske køkken.

Kontakt koordinator - Forundringens Have, Birtha Toft : oeko@vestjyllandshojskole.dk

Bedriften har modtaget Økologisk Arealtilskud til at omlægge og drive bedriftens landbrugsarealer økologisk.

Formålet med tilskuddet er at øge det økologiske areal i Danmark og derved opnå en række fordele for miljøet og biodiversitet.

Tilskuddet har medført, at bedriften har været i stand til at opretholde en økologisk jordbrugsproduktion på bedriftens landbrugsarealer og sælge økologisk producerede fødevarer.

Den Europæiske Landbrugsfond for Udvikling af Landdistrikterne: Danmark og Europa investerer i landdistrikterne

land2.gif
EU-logo.jpg