Michael Kirkegaard

Viceforstander og underviser

Michaels fascination af dansen ligger i alt det, dansen repræsenterer. Han fortæller: ”Meget af det, vi arbejder med, har rødder i det afrikanske, og det er rødder som stikker dybt og går langt tilbage i tiden, men som har udviklet sig der, hvor det er blevet mødt af andre kulturer.

Ritualer og religion spiller stadig en stor rolle i de originale stilarter, og der er mange historier, der bliver fortalt i dansene, og som har tilknytning til hverdagen.

Dansen har udviklet sig forskelligt i de forskellige lande, men der er mange fællestræk også til de stilarter, vi kender mest til i vesten. Vi arbejder med at opdage disse fællestræk og bruge dem aktivt i skabelsen af nye danse.

Michaels øvrige daglige arbejde består af pædagogisk ledelse, administration og organisering af hverdagen på skolen. Michael har arbejdet på Vestjyllands Højskole siden 2004 og siden 2008 som viceforstander.

123-456-7890

Michael Kirkegaard