Du kan oplade din bil, når du er på Vestjyllands Højskole

Vi har en Clever ladestander på Vestjyllands Højskole med plads til 2 biler.

Sådan gør du:

1. Anvend dit kort eller din Clever-brik

2. Sæt ladekabel i stander

3. Sæt ladekabel i bilen

Husk

• Download Clever-app

• Medbring og anvend eget el-kabel

• Lad bilen op (max. 2 timer)

• Flyt bilen - så andre kan lade op

Opstår der problemer eller spørgsmål
- så kom ind på kontoret eller ring på tlf. 9675 3777

Her finder du el-laderen.png

Vind,sol og jord

Jord, vand, sol og luft. Det er højteknologi med alle 4 elementer i spil på vores CO2-neutrale energi-og varmeanlæg på Vestjyllands Højskole - i daglig tale kaldet "Anne Sofie".

Anne Sofie er en forkortelse af Anlæg til Nyttiggørelse af Naturlig Energi med Sol, Frisk vind, Intelligent jordvarme og Elektricitet.

Anlægget sikrer, at skolens elever og kursister kan tage bad og sætte sig ved læselampen med god grøn samvittighed. Med det nye anlæg er varme, badevand og strøm sikret ved hjælp af vedvarende energi uden brug af fossile brændstoffer og CO2-udslip.

Anlægget er unikt i Danmark, da det som det eneste kombinerer jordvarme, solvarme og vindmølle med en række nye muligheder i styrecentralen i kælderen. Netop det at kombinere forskellige energikilder er vigtigt, da det giver mere fleksibilitet. Når vinden blæser, og det er overskyet, leverer vindmøllen strøm til jordvarmeanlægget, som forsyner skolen med varme og varmt vand.

På en solskinsdag er det solfangeranlægget, der står for leveringen af varme. På en halvkold septemberdag med blå himmel arbejder solfangeranlæg og jordvarme sammen. Styringsanlægget i kælderen gør det muligt at kombinere energikilderne på den mest optimale måde.