Frugt Tryk.jpeg
Grafisk Tryk.png

Grafisk Tryk

​

Du arbejder med farvelære, tegning, materiale kendskab, udtryk og komposition

Vi vil arbejde med forskellige grafiske tilgange, afprøve gamle klassiske teknikker og nyere. Vi vil eksperimentere en del, udfordre og udforske forskellige materialer, ved bl.a. også at bruge genbrugsmaterialer.

I undervisningen vil der blive lagt vægt på den legende og eksperimenterende tilgang til den grafiske verden.

​

Undervisningen vil indledes med dagens grafiske kunstner, hvilket vil gå på skift mellem elever og lærer. Dette giver nogle gode samtaler om smag, kunst og kulturer. Der vil derefter være en teoretisk og praktisk gennemgang af det eleverne skal arbejde med.

Afslutningsvis slutter timen af med gennemgang af de værker eleverne arbejder på, hvilket også bidrager til forståelsen af sit eget kunstneriske virke i sammenspil med de andres.

Ture ud af huset til bl.a. kunstmuseer, Vesterhavet,  fjorden og livet på en højskole vil være de primære inspirationskilder til værkerne.

Vi arbejder med høj-tryk og dybtryk på mange forskellige planer. For eksempel: Kartoffeltryk, stoftryk, linoleumstryk, monotypi,

collografi.

Faget henvender sig til alle med lyst og mod på en legende eksperimenterende tilgang til det grafiske univers og er derfor både for øvede og nybegyndere.

Cv pernille -page-001 (3).jpg

Pernille Gjørup Bruhn

”Vi vil have fokus på bæredygtighed gennem genbrug af forskellige materialer – man kunne sige, vi arbejder under mantraet ’fra skrot til kunst’. Vi kommer vidt omkring: Grafik, tegning, maling, akvarel, tuschmaling, installationskunst, croquis, collage og skulpturer er blot nogle af spændende ting, vi vil arbejde med.”

​

I sit eget kunstneriske arbejde er Pernille udøvende kunstner i kunstnerkollektivet ”Tændpiben”, hvor hun primært arbejder med grafik (collografi) og maleri.

I undervisningen med Pernille vil der være en god blanding af eksperimenter, leg, fordybelse og fokus på selve håndværket:

Pernille er uddannet lærer fra Århus Seminarium med blandt andet billedkunst og dansk som linjefag. Hun underviser i Maleri på Vestjyllands Højskole.

Grafiske Tryk.JPG
Koncentration-grafisk tryk.jpeg