image00096.jpeg

Bæredygtigt Byggeri

Vi bygger TinyHouses, små flytbare huse, baseret på bæredygtige materialer

Kurset har både et praktisk og et teoretisk spor, men vægter det praktiske højest.

I det praktiske spor skal vi arbejde med design, grundlæggende principper for konstruktion af bygninger og rig mulighed for indføring i basal værktøjslære og sikkerhed.

Værkstedsarbejdet foregår primært ude, og foregår hele året, så husk passende påklædning.

I det teoretiske spor skal vi se lidt nærmere på, hvad der gør et hus bæredygtigt, ikke mindst hvilke materialer og energiløsninger, der er bæredygtige, men også hvordan man får fat i dem.

Vi skal desuden være nysgerrige på det bæredygtige aspekt ved den livsstil, der knytter sig til livet i et TinyHouse. Et bæredygtigt liv for mennesker og vores planet.

Desuden vil vi bestræbe os på at komme på en enkelt eller to dagsekskursioner pr. semester.

Faget henvender sig til alle, men i særdeleshed nybegyndere og dem, med lidt mere erfaring. I arbejdsfællesskabet vil vi udvikle os sammen.​

Danny Møller.JPG

Danny Volder Møller

Han har arbejdet inden for efterskoleverden i mange år og har ud over boglige fag undervist i mange forskellige projekter og fag af håndværksmæssig karakter.

Privat bor han og familien på et nedlagt husmandssted med traktor, høns, drejebænk og får.

Danny er uddannet lærer fra Århus seminarium med blandt andet sløjd som linjefag.

Kontakt: dm@vestjyllandshojskole.dk