image00096.jpeg

Hverdagen på et Langt Kursus:

Der adgang døgnet rundt til haverne, shelters, klatrevæggen, udekøkkenet, dansesalen, musiklokalet, Det runde hus,  bryggers køkkenet og tekstillokalet.

Alle hverdage er der morgenmad og rengøring fra 7.30 og der er morgensamling 8.30. ​Om formiddagen er der undervisning eller aktiviteter. Vi mødes til frokost klokken 12. Efter frokost er der igen undervisning eller aktiviteter. Der er aftensmad klokken 18.

I weekenderne finder vi sammen ud af hvad der skal ske. Der vil altid være mange forskellige aktiviteter, som du kan være med til at bestemme.

I løbet af dit kursus er der arrangementer med kunstnere og foredragsholdere udefra.

Vi holder åbent hus, hvor vi inviterer venner og familie, så de kan få fornemmelse af, hvad vi laver. . Venner og familie er velkomne på besøg og til overnatning i weekenderne. Og de kan købe adgang til at spise med.

Mens du er her, er Vestjyllands Højskole dit hjem og der vil altid være åbent. Der er ikke efterårsferie og vinterferie, men der er undervisningsfri i påskedagene.

Du kan altid bruge værkstederne, være i Tiny House området med den mongolske Yurt. Og der er er altid mulighed for at spille musik.

Dorthea og Tobias om Vestjyllands Højskole

Alexander og Karen om Vestjyllands Højskole

På Vestjyllands Højskole sammensætter du selv dit skema
Du er ikke bundet til nogen faglinje, men du vælger de fag, der er mest interessante.