Verdensdans

Om kurset

Det er teknik, hårdt arbejde og masser af sjov, når vi kaster os ud i dansene fra Afrika, Cuba og Brasilien.

Afro, reaggaeton, afro-cubansk, samba-reggae, salsa, hiphop og axé.

Vi arbejder i dybden med de enkelte danse, og gennem det tekniske arbejde med kroppen får du en fysisk oplevelse af forskellen mellem dem. På den måde bliver du mere bevidst om den enkelte dans' karakteristika.

Det er både dansene i deres oprindelige form, som rituelle manifestationer, og som koreograferede danse, der kan bruges i forestillinger.

Vi blander det hele sammen, tilsætter det et stænk af funk eller dancehall.

Din underviser

Michael Kirkegaard

Michael underviser i Verdensdans.

Han dimitterede fra Den Frie Lærerhøjskole i 2004.

Fascination af dansen ligger i alt det, dansen repræsenterer. ”Meget af det, vi arbejder med, har rødder i det afrikanske, og det er rødder som stikker dybt og går langt tilbage i tiden, men som har udviklet sig der, hvor det er blevet mødt af andre kulturer.

Michael har arbejdet på Vestjyllands Højskole siden 2004 og siden 2008 som viceforstander.