Markedshaven

Du lærer at dyrke økologisk både på friland og i drivhus. Faget Markedshave giver dig gode praktiske erfaringer til din egen lille selvforsyningshave og småskala produktion.

Du lærer det hele ved at bruge dine hænder og være med til alt hvad der foregår i haven. Vi dyrker manuelt og har et regenerativt sigte på at opbygge jordens frugtbarhed.

Markedshave er et praktisk fag. Vi arbejder med planters vækstbetingelser, forspiring, udplantning, såning,  høst, forberede bede, lave kompost. Der er fokus på livet i jorden og vi arbejder økologisk.

Grøntsagerne vi dyrker bruges i højskolens guldmærkede økologiske køkken.

Lasse Willads Simonsen.jpg

Lasse Willads Simonsen

Udannet økologisk jordbruger fra Kalø Økologiske Landbrugsskole

Lasse har arbejdet professionelt med "håndholdt" markedshave i mange år flere steder i verden.

Hans erfaring med økologisk produktion er både med dyr og grøntsager i lille og stor skala.