Træhåndværk

Om kurset

Knivfremstilling, lamper, børstenbinding, æsker i birkebark, køkkengrej, læderarbejde og skulpturelt arbejde er noget af det, du arbejder med i faget Træhåndværk

Gennem tegning, ideudvikling og arbejdet med former styrker og dyrker vi det personlige udtryk, æstetikken og det gode håndværk. Gennem en kombination af fastlagte og selvvalgte opgaver, individuel og fælles undervisning lærer vi om teknikker, materialer samt brugen af forskellige maskiner og håndværktøj.

Håndværk er et af de helt centrale elementer i det gode liv. Så find din indre håndværker frem.

Der er plads til 16 elever på holdet.

Din underviser

Danny Volder Møller

Kan alt med håndværktøj og maskiner

Danny har arbejdet inden for efterskoleverden i mange år og

undervist i mange forskellige projekter og fag omkring håndværk.

Sammen med familien bor han på et nedlagt husmandssted med traktor, høns, drejebænk og får.

Danny er uddannet lærer fra Århus seminarium med blandt andet sløjd som linjefag.