ons. 03. apr.

Velling Forsamlingshus

The Beatroots i Velling Forsamlingshus

The BeatRoots er en forestilling om fællesskabet. Publikum inviteres til country-koncert og linedance – en koncert, hvor samfundsrelevante konflikter bliver synlige, og publikum danser med i det lokale forsamlingshus.

The Beatroots i Velling Forsamlingshus

03. apr. 2019, 20.00

Velling Forsamlingshus, Velling Kirkeby 17, 6950 Ringkøbing, Danmark

Countrykomedie tester fællesskabet

Countrykomedien »The BeatRoots« er byrumsteatret Teatergrads fortælling om fællesskab. Publikum inviteres i det lokale forsamlingshus til koncert med countrybandet The BeatRoots. Det viser sig at blive en aften, hvor scenelysets spots ikke blot er rettet mod bandets musik, men i lige så høj grad mod det vaklende fællesskab.

Fællesskab er på manges læber verden over; enten fordi man bryder ud af dem, ønsker at gøre det eller fordi man forsvarer fællesskabet eller skaber nye i tillid til at fælleskaber er værnet mod det totale kollaps. Lokalt og globalt. Nu kaster Tatergrad sig ind i debatten om fællesskab med den musikalske komedie »The BeatRoots« om et countryband af samme navn: – Vi oplever i disse år en tendens til, at vi som borgere ikke prioriterer vores energi i fællesskaber men i os selv og individuelle behov. Det gælder ikke bare den enkelte på lokalt plan i Danmark også på verdensplan er fællesskaberne sat på prøve af tidens selvtilstrækkelige individualisme. Samtidig er det tydeligere end nogensinde, at vi påvirker hinandens liv overalt på kloden. Derfor vil vi stille skarpt på fællesskaberne og på, at vi både lokalt og transnationalt skal passe på med at tro, at vi kan klare os selv uden andre, siger teaterleder Christine Worre Kann.

I »The BeatRoots« møder vi to landmandsbrødre, der sammen med deres hustruer har skabt bandet. Oprindelig var det brødrene, der spillede til familiefester, vejfester og lokale sammenkomster, men med hustruernes ankomst og indtræden i bandet har de pludselig fået succes. Successen har næret ambitionsniveauet hos nogle og fjernet lysten hos andre, og de vidt forskelligt drømme truer bandets eksistens. forsamlingshuse og på koncertsteder. Publikum loves både teatret og koncert. Fra dramatikken stjæler forestillingen den medrivende historie, de genkendelige karakterer og den samfundsrelevante tematik og fra koncerten stjæler forestillingen musikken, vildskaben og publikums engagement.

Praktisk:

Entré 150,-/unger u. 26 år 100,-