ons. 24. okt.

Teaterforstilling: The Einstein of Sex

En forestilling om retten til at elske den (eller dem) man vil.

Teaterforstilling: The Einstein of Sex

24. okt. 2018, 20.00

Vestjyllands Højskole, Skraldhedevej 8, Ringkøbing, Danmark

THE EINSTEIN OF SEX er en musik-forestilling om frihed og kærlighed og de kræfter der kæmper imod dette. Et poetisk stykke oplysningsteater, der hylder vores forskellighed og retten til at elske dem (og med dem) man lyster. Queer vokal gruppen Schwanzen Sangerknäben optræder med Livingstones Kabinet i denne ny-skrevne og nykomponerede, doku-performance. Med stor musikalitet og billedrigdom fortæller vi om en gruppe seksualforskere i Berlin i starten af det sidste århundrede. Under ledelse af sexologen Magnus Hirschfeld, forskede de i seksuel diversitet og kæmpede for homoseksuelles og transseksuelles rettigheder indtil nazisterne smadrede deres Institut for Seksualvidenskab i Berlin 1933.

THE EINSTEIN OF SEX er udfordrende samtidig med at den er et tilgængeligt stykke musikdramatik, som både er polemisk og narrativt. Historien om Hirschfelds kamp for retten til kærlighed mellem mænd er et genklangvækkende indspark i debatten omkring behandlingen af seksuelle minoriteter i verden idag.

THE EINSTEIN OF SEX blev modtaget med anmelderroser og stor begejstring fra publikum under spilleperioden på Husets Teater og på CPH Stage i foråret 2015.

Pris: 75,- inkl. kaffe og kage