man. 26. sep.

Forundringens Have

Rundvisning og Forundringsbuffet

Få en rundvisning i Forundringshaven og vi slutter af med Forundringsbuffet på Højskolen. Arrangementet er både for børn og voksne. Pris for børn 150,- kr. og voksne 200,- kr. - betales via MobilePay på dagen.

Rundvisning og  Forundringsbuffet

26. sep. 2022, 17.00 – 19.00

Forundringens Have, Skraldhedevej 8, 6950 Ringkøbing, Danmark

Kom og få en guidet rundvisning i Forundringens Haven af Birtha Toft - se hvordan alt spirer og vokser i haven. Få indsigt i, hvordan haven passes og plejes.

Kl. 17.00 - I Forundringens Have viser Birtha Toft krydderurter, spiselige blomster, glemte salater, grøntsager og bær, som indgår i forundringsbuffeten. Endvidere oplyses om urternes sundhedsmæssige værdi. Der er mulighed for at indsamle krydderurter m.m.

Kl. 18.00 - På Vestjyllands Højskole serveres Forundringsbuffet, hvor de omtalte krydderurter, spiselige blomster, salater m.m. hæver buffeten til at være en gastronomisk oplevelse.

Kl. 19.00 - Aftenen fortsætter i Forundringens Have. Der afsluttes med kaffe og kage.

Der kan købes frø og planter.

Pris - voksne kr. 200,- og børn kr. 150,-

Tilmelding - senest dagen før arrangementet afholdes.

Er der spørgsmål kan Birtha Toft kontaktes på tlf. 2344 9594 eller mail: okoe@vestjyllandshojskole.dk

På Vestjyllands Højskole har ønsket at vise vejen fra jord til bord, via vores økologiske køkken, altid været stort.

I 2004 kunne ønsket realiseres. Vores jord blev omlagt til økologi og anlæggelse af Forundringens Have, som en økologisk forsøgs- og forevisningshave, kunne påbegyndes. Forundringens Have er siden starten vokset efter knopskydnings-metoden og har en udstrækning på 4 hektar.

Nye ideer er opstået og haven rummer i dag både blomster, urter, bær og frugt. Alt i haven kan spises. Siden 2013 dyrkes Forundringens Have biodynamisk.

Billetter

• Voksen-billet kr. 200,-