lør. 05. mar.

Forundringens Have Vestjyllands Højskole

Podekursus

Ole Pedersen fra Vostrup, som er medlem af andelsfrugthaven på Vestjyllands Højskole, underviser i, hvorledes man kan pode sine egne frugttræer. Tilmelding senest den 3. marts til Birtha Toft 23449594 eller på oeko@vestjyllandshojskole.dk

Podekursus

05. mar. 2022, 13.00 – 16.00

Forundringens Have Vestjyllands Højskole, Skraldhedevej 8, 6950 Ringkøbing, Danmark

Teknikken kaldes kopulering.

Det er gammel viden, at hvis man vil opformere et frugttræ, er det meget sjældent, at det lykkes blot ved at så kærner fra træet. Derimod får man det ønskede resultat, når man poder en kvist fra det ønskede træ på en grundstamme.

På kurset får du mulighed for at pode dine egne frugttræer.

Medbring en god snittekniv, grensaks og kaffe. (det er muligt at låne en snittekniv)

Pris:

Kursusudgift: 100 kr. pr. deltager, som går til andelsfrugthaven.

For medlemmer er kurset gratis.

Betaling sker via MobilePay på dagen for kurset.

Vi tager selvfølgelig højde for myndighedernes retningslinjer omkring corona.

Billetter

• Podekursus den 5. marts 2022

Pris: Materialeudgifter: 50 kr. pr. deltager til 3 grundstammer, podekviste, podevoks m.m. Kursusudgift: 100 kr. pr. deltager, som går til andelsfrugthaven. For medlemmer er kurset gratis. Betaling sker via MobilePay på dagen for kurset.

0,00 kr.
    Salg slut