ons. 13. mar.

New Jungle Orchestra

Det berømte junglejazz-band New Jungle Orchestra kommforbi Vestjyllands Højskole til en intens aften tæt på publikum.

New Jungle Orchestra

13. mar. 2019, 19.30

I september 1980 stod New Jungle Orchestra (NJO) på scenen for første gang og denne 37 års rejse kommer nu forbi Vestjyllands Højskole.

Siden første koncert i Musikcaféen i Huset i København har NJO spillet mere end 1000 koncerter i mere end 50 lande – fra Damascus i Syrien til Carnegie Hall i New York City (NYC), Operaen i København, Sydney Town Hall, Ungdomshuset – for Nelson Mandela på National Teatret i Pretoria – for Den japanske Kejser på Akasaka Palace i Tokyo – Kofi Annan med alverdens FN-ambassadører på B.B.King i NYC, – kurser for Dansk Industri, på Musikkonservatorierne, i børnehaver, koncerter i kirker og på togstationer med mere.

I mødet mellem orkestret og publikum opstår spontant en intens samhørighed, som får musikkens fortælling til at sprudle, så alle kan gå hjem med fornyet energi efter en musikalsk oplevelse udover det sædvanlige.

Lige fra første optræden har bandet inviteret gæster ind i junglen (til dags dato 151 kunstnere). I de seneste år har man blandt andre arbejdet med tubaspilleren Michel Godard, jazzlegenderne Yusef Lateef og John Tchicai, skuespillerne Jess Ingerslev og Jesper Christensen, sangerne Hanne Boel, Gitte Hænning, Josefine Cronholm, Djina Mai-Mai, Sainkho Namtchilak, Povl Dissing, forfatteren Ib Michael, kineseren Yu Jun (guzheng) Kontra Kvartetten, DRs Pigekor, den indiske fløjtemester Shashank Subramanyam, den balinesiske Semara Ratih Gamelan og den tuvenske gruppe Hun Huur Tur.