tors. 11. apr.

Generalforsamling og valg til bestyrelsen på Vestjyllands Højskole

Alle er velkommen til skolens generalforsamling. Du kan melde dig ind i skolekredsen på dagen og på den måde blive stemmeberettiget. Her sætter vi holdet, der skal bære højskolen ind i fremtiden og kommer ind på de visioner, vi arbejder med.

Generalforsamling og valg til bestyrelsen på Vestjyllands Højskole

11. apr. 2019, 19.30

Vestjyllands Højskole øverste formelle myndighed er generalforsamlingen, som holdes hvert år. På generalforsamlingen udpeges en bestyrelse af skolekredsen. Bestyrelsen har ansvaret for den overordnede styrelse af skolen.

​Alle kan blive medlem af vores skolekreds og derigennem deltage i generalforsamlingen. Prisen for livslangt medlemskab er 100kr. Du kan blive medlem ved at kontakte kontoret.

Det er bestyrelsen, som ansætter og afskediger forstanderen, godkender undervisningsplan og kursusplan samt udstikker rammerne for økonomien.

Bestyrelsen holder møde 4 gange om året. Bestyrelsen består af 9 personer, hvoraf de 7 vælges på generalforsamlingen og 2 udpeges af Vestjyllands Højskoles elevforening. Medlemmerne i bestyrelsen vælges for 4 år. Der er 2 medlemmer på valg hvert år, dog kun et medlem hvert fjerde år.