lør. 12. aug.

Forundringens Have

Frugttræsbeskæring

Ole Pedersen fra Vostrup, som er medlem af andelsfrugthaven på Vestjyllands Højskole, underviser. Tilmelding senest den 9. august til Birtha Toft på tlf.: 23449594 eller mail: oeko@vestjyllandshojskole.dk

Frugttræsbeskæring

12. aug. 2023, 09.30 – 12.00

Forundringens Have, Skraldhedevej 8, 6950 Ringkøbing, Danmark

At beskære frugttræer er en gammel kulturarv. Hvis vi vil høste bordfrugt, dvs. store, søde og sunde frugter til at spise, er der brug for menneskets indgriben.

Kurset handler om at udnytte de naturlige vækstlove gennem vinterbeskæring af frugttræer på stærkt voksende rødder.

Der startes med en teoretisk gennemgang af forskellige metoder for frugttræsbeskæring, derefter afprøves på frugttræer både nye og lidt ældre i andelsfrugthaven i Forundringens Have.

Medbring beskæringsværktøj og kaffe. Der kan købes frø og planter.

Pris 100 kr. pr. deltager, som går til andelsfrugthaven. Medlemmer af andelsfrugthaven – gratis.