lør. 24. jul.

Forundringens Have/Vestjyllands Højskole

Frugttræsbeskæring

Beskæringsperioden for mange planter er i dvaleperioden, men generelt kan man sige om frugttræer som æbler, at vinterbeskæring fremmer væksten, mens sommerbeskæringen begrænser væksten og fremmer frugtdannelsen. Kom og lær hvordan!

Frugttræsbeskæring

24. jul. 2021, 13.00 – 16.00

Forundringens Have/Vestjyllands Højskole, Skraldhedevej 08, 6950 Ringkøbing, Danmark

Ole Pedersen fra Vostrup, som er medlem af andelsfrugthaven på Vestjyllands Højskole, underviser.

I kurset vil vi komme ind på, hvordan man fremmer dannelsen af sporer (blomsterknopper) og foretager foryngelsesbeskæring, fjerner gamle grene og fremmer væksten af nye grene.

Vi vil også berøre mere generelle ting om beskæringsprincipper og udtynding af frugt. Vil vi have lækker bordfrugt skal træerne have energi, lys og luft.

August måned er perfekt til denne beskæring, så vil du forberede dig lidt, så ses vi d. 24. juli.

Medbring beskæringsværktøj og kaffe. Der kan købes frø og planter.

Pris: 100 kr. pr. deltager, som går til andelsfrugthaven. Medlemmer af

andelsfrugthaven - gratis.