lør. 29. feb.

Frugtræbeskæringskursus

Ikke mange kan beskære frugtræer som Ole Pedersen fra Vostrup. Kom og lær af hvordan.

Frugtræbeskæringskursus

29. feb. 2020, 13.00 – 16.00

Ole Pedersen fra Vostrup, som er medlem af andelsfrugthaven på Vestjyllands Højskole underviser.

At beskære frugttræer er en gammel kulturarv. Hvis vi vil høste bordfrugt, dvs. store, søde og sunde frugter til at spise, er der brug for menneskets indgriben.

Kurset handler om at udnytte de naturlige vækstlove gennem vinterbeskæring af frugttræer på stærkt voksende rødder.

Der startes med en teoretisk gennemgang af forskellige metoder for frugttræsbeskæring, derefter afprøves på frugttræer både nye og lidt ældre i andelsfrugthaven i Forundringens Have.

Medbring beskæringsværktøj og kaffe. Der kan købes frø og planter.

Pris: 100 kr. pr. deltager, som går til andelsfrugthaven. Medlemmer af andelsfrugthaven - gratis.

Tilmelding senest d. 26. februar til Birtha Toft 23449594 oeko@vestjyllandshojskole.dk