ons. 07. nov.

Fortælleaften ved forfatter Hans Otto Jørgensen

"Fra eksilet - fra jeg som 6-årig blev sparket i smadder af et par kvier - til min brors konkurs og eksilets opløsning." Hans Otto Jørgens fortæller om et liv med litteratur og kvæg gennem oplæsning af egne værker anekdoter, der rækker ud over dette.

Fortælleaften ved forfatter Hans Otto Jørgensen

07. nov. 2018, 19.30

Forfatter, tidl. rektor ved Forfatterskolen i København og medstifter af forlaget Gladiator.

Hans Otto Jørgensen voksede op udenfor Vile ved Limfjorden. Hans far var landmand, og i lang tid var det arbejdet med køerne, som fyldte mest. Det var efter at have læst Karen Blixens "En herregårdshistorie" som 16-årig, at Jørgensen vidste, at han ville være forfatter. Siden har landmandsliv og litteratur byttet plads flere gange. Jørgensen begyndte med at læse Dansk på Københavns Universitet, men endte med at fuldføre uddannelsen som driftsleder og kvægbrugstekniker.

Jørgensen debuterede i 1989 med romanen Tårnet. Sidenhen har han udgivet en række romaner, bl.a. Ida og Axel trilogien, børnebøger, digte og novellesamlinger. Mange af hans udgivelser tager på en eller anden måde udgangspunkt i Jørgensens egen opvækst og det jyske landmandsliv i 50’erne.

Ved siden af at være forfatter, har han også arbejdet som anmelder og været højskolelærer ved Testrup Højskole og Vestjyllands Højskole.

Entré 75,- inkl. kaffe og kage