tors. 09. mar.

Drømmebilleder af Prinsens Musikkorps

En teaterkoncert med Prinsens Musikkorps med musik af de største danske og norske komponister fra perioden 1860-1920. Billetbestilling foregår på Ringkøbing Fjord Teaters hjemmeside Køb billetter på rfteater@gmail.com eller ring på tlf. 40 43 44 09

Drømmebilleder af Prinsens Musikkorps

09. mar. 2023, 19.30

Vestjyllands Højskole, Skraldhedevej 8, 6950 Ringkøbing, Danmark

Musikken tilsættes en levende fortælling skrevet og spillet af skuespiller Niels Anders Manley.

Med inspiration fra Woody Allen-filmen Midnight in Paris tager stykket udgangspunkt i en filminstruktørs drømmende vision om en spillefilm, der trækker tråde mellem de største danske og norske komponisters liv og gerning.

Fra filminstruktøren selv hører vi historien om en fiktiv ung drømmer og komponist, der ved tilfældets magi hele tiden befinder sig snublende tæt på musikhistorien. Filmens manuskript bliver til på scenen for øjnene af publikum, som dermed tages med på en musikalsk tidsrejse til det pulserende kunstnermiljø i 1800-tallets København.

Om Musikkorpset

Prinsens Musikkorps er et af Forsvarets tre fuldtidsprofessionelle orkestre

Prinsens Musikkorps er et messingorkester med slagtøj og består af 16 professionelle musikere. Orkestret har til huse på Skive Kaserne.

Musikkorpset tjener både Kongehuset, Forsvaret og den danske befolkning. Derfor spiller orkestret både ved officielle begivenheder samt egne koncerter for et bredt publikum.

Prinsens Musikkorps er særligt kendt for sin store musikalske spændvidde. Orkestret spiller både stemningsfulde kirkekoncerter og festlige nytårskoncerter og mestrer mange forskellige genrer.

Fra You Tube: HØR

Billetbestilling foregår på Ringkøbing Fjord Teaters hjemmeside