ons. 20. nov.

Ditte Engelbrecht Sørensen fortæller om projektet "Make them smile Kenya"

Ditte Engelbrecht har grundlagt sit eget børnehjem i Kenya. Hun kommer forbi og fortæller om, hvordan.

Ditte Engelbrecht Sørensen fortæller om projektet "Make them smile Kenya"

20. nov. 2019, 19.30

Make Them Smile Kenya er startet af Ditte Engelbrecht Sørensen, som er født og  opvokset i Ry.

I 2014 rejste hun til til Kenya via organisationen ICYE  (International Culture Youth Exchange) for at arbejde på et børnehjem for forældreløse. Opholdet satte sig dybe spor og blev startskuddet til projektet “Make Them Smile Kenya”.

Hjemme i Ry var der i lokalsamfundet stor opmærksomhed omkring Dittes engagement, og der blev iværksat indsamling af sportstøj, penge, legetøj samt andet som kom børnene til gavn. Ved hjælp fra børn på Mølleskolen, Ry hallen, lokale virksomheder, Lions Club Ry med flere kom der stor fokus på projektet og den dag i dag henvender mange af byens borgere sig til Ditte for at støtte og dermed gøre en forskel.

I de sidste par år har Ditte ved hjælp af andre frivillige gjort meget for at synliggøre projektet og afholdt foredrag b.la for flere Lions Clubber, hvilket har resulteret i donationer, som har muliggjort køb at grund i Mombasa – Kwale. Derudover er der nu bygget en brønd, så de lokale ikke skal gå 3 km få at kunne få vand til madlavning, bad osv. Det sidste nye der er sket ude på grunden er muren der er bygget. Det gør at vi kan have byggematerialer på grunden og snart kan starte byggeriet af hjemmet.

Pris: 75 kr. inkl. kaffe og kage. 25 kr. går til Dittes arbejde.