søn. 14. jul.

Cubansk musik med Yasser, Oldrich og Michel fra konservatoriet i Havanna

Tre af Cubas bedste musikere inviterer til koncert med musik fra tiden før Fidel Castros dikatur på Cuba

Cubansk musik med Yasser, Oldrich og Michel fra konservatoriet i Havanna

14. jul. 2019, 19.30

Vestjyllands Højskole, Skraldhedevej 8, Ringkøbing, Danmark

Trioen vil præsentere cubanske musikgenre fra 1800- og 1900-tallet – en tid hvor Fidel Castro endnu ikke var præsident, og hvor først den spanske og efterfølgende den amerikanske kultur var at se og høre på øen. En periode, hvor nogle af landets største klassiske komponister udfoldede sig: Ernesto Lecuona, José White, Adolfo Guzmán, Sindo Garay,m.fl., og som alle senere er at spore i den cubanske traditionelle musik: Son, Chachachá, Guajira, Afro, Guaracha. Trioen består af undertegnede, Yasser Pino, på kontrabas (CU/DK), Oldrich Gonzales på piano (CU/SE) og Michel Justíz på percussion (CU/DK). Alle tre er uddannet fra Det Klassiske Musikkonservatorium i Havana, som bl.a. er kendt for at skabe musikere med musikalsk præcision og overskud, hvilket heller ikke er nogen undtagelse for de tre herrer.

Entré: 75 kr. inkl. kaffe og kage