Træhåndværk

Knivfremstilling, lamper, børstenbinding, æsker i birkebark, køkkengrej, læderarbejde og skulpturelt arbejde er noget af det, som du stifter bekendtskab med på faget Træhåndværk

Gennem tegning, ideudvikling og arbejdet med former styrker og dyrker vi det personlige udtryk, æstetikken og det gode håndværk. Gennem en kombination af fastlagte og selvvalgte opgaver, individuel og fælles undervisning lærer vi om teknikker, materialer samt brugen af forskellige maskiner og håndværktøj.

Håndværk er et af de helt centrale elementer i det gode liv – på højde med musik, sang og dans. Så find din indre håndværker frem.

Der er plads til 16 elever på holdet.

Danny Møller.JPG

Danny Volder Møller

Har arbejdet inden for efterskoleverden i mange år og har ud over boglige fag undervist i mange forskellige projekter og fag af håndværksmæssig karakter.

Privat bor han og familien på et nedlagt husmandssted med traktor, høns, drejebænk og får.

Danny er uddannet lærer fra Århus seminarium med blandt andet sløjd som linjefag.

Kontakt: dm@vestjyllandshojskole.dk