0FFEEEC6-AB5F-4AFB-BE53-0523844854A2.jpg

Praktiske oplysninger

Afbud

Ved framelding op til 4 uger før kursusstart refunderes det indbetalte beløb fratrukket kr. 2.000,- i administrationsgebyr, svarende til. 1. rate  eller tilmeldingsgebyret. Efter fire uger refunderes indbetalinger IKKE! Heller ikke ved sygdom eller andet.

Inden du tilmelder dig, kan du tjekke dine egne forsikringer, om du har afbestillingsforsikring eller om du kan tegne en. Det er ikke noget vi tilbyder. Du kan også se det i vores handelsbetingelser når du tilmelder dig.

Allegier

Husk at fortælle i køkkenet når du ankommer, hvis der er allergiske hensyn. Vi tager hensyn til følgende allergier: Sukker og gluten. Hvis du har flere eller andre allergier, kan du selv lave mad og tage, hvad du kan tåle fra bordet. Du kan hente råvarer i køkkenet til at lave din egen mad.

Hvis du har mælkeallergi kan du tage vegansk mad, hvis der en sjælden gang er mælk i kødretten.

Der er aldrig mælk i brødet, men mælk kan forekomme i vores boller. Der bliver ikke lavet mælke- gluten- og sukkerfri kager, men serveret frugt, når de andre får kage.

Det er dit eget ansvar at undgå, hvad du ikke kan tåle. Du kan altid spørge i køkkenet, hvad der er i maden.

Ankomst og afrejse

Størstedelen af kurserne starter med eftermiddagskaffe kl. 15.00 på ankomstdagen, og slutter med morgenmad på afrejsedagen. Der er dog enkelte kurser, som har andre start- og sluttider. Se under hver enkelt kursus.

Badetøj

Husk badetøj, Vesterhavet og fjorden ligger tæt på

Bekræftelse på tilmelding og pratiske oplysninger om dit kursus

Vi sender bekræftelser på din tilmelding og en betalingsoversigt til dig på mail.

Praktiske oplysninger mailes 3 - 4 uger før kurset starter.

For at overholde persondataforordningen, udleverer vi ikke deltagerlister.

GDPR - Digitale oplysninger om dig og hvordan de bruges

Klik her

Indkvartering

Det er muligt at indlogere sig på følgende måde:

• Hjemmeboende: En god mulighed for "lokale", som også ønsker at deltage i vores kurser

• Sovesal: Vi indretter sovesal, hvor det er muligt. Det kan være: Værelse med ekstra opredninger eller klasselokale med plads til 6-8 "klap-ud" senge

• Telt: I haven ved den gamle fløj eller ved elevfløjen

• Dobbeltværelse uden bad og toilet. Vær opmærksom på, at du deler værelse med en anden kursist

• Dobbeltværelse med bad og toilet. Vær opmærksom på, at du deler værelse med en anden kursist

• Enkeltværelse uden bad og toilet

• Enkeltværelse med bad og toilet

• Handicapvenlige værelser med bad og toilet og med god plads til hjælpemidler (forbeholdt handicappede)

På tilmeldingen skal du krydse af, hvilken indkvartering du ønsker.​

Sengelinned og 2 håndklæder er inklusiv i kursusprisen og ligger klar til dig, Det er muligt at købe ekstra håndklæder i løbet af ugen

Der er gratis trådløst Internet tilgængeligt på højskolen

Kontakt til en elev, Sommer- og nytårskurser

Har du brug for at kontakte en kursist udenfor telefontiden, så kontakt venligst ugens kursusleder. Dennes telefonnummer er angivet i Praktiske oplysninger, der udsendes til samtlige kursister cirka 4 uger før kursusstart.

Du må gerne give dette nummer til familie, venner eller nabo før din afrejse til Vestjyllands Højskole.

Kontanter

Får du brug for at hæve penge, kan du bruge dit Dankort på højskolens kontor (mandag-fredag)

I bar og kiosk kan du betale med MobilPay

Kontor

Telefon 9675 3777. Kontorets telefon har åbent mandag - fredag.

Se nederst på siden for at se tiderne.

Mad

Råvarerne i køkkenet er primært økologiske. Køkkenet er Økologisk Guld Certificeret.

Maden er sund og lækker, lavet af friske og kun af skånsomt behandlede råvarer. Vores råvarer kommer først og fremmest fra vores egen have og lokalområdet. Til alle måltider er der vegetar eller veganske retter.

Vi køber hellere en hel lokal ko, som har gået i løsdrift på en eng lige i nærheden end udskæringer fra økologiske køer fra et stort slagteri.  Du oplever eksperimenter med nye sammensætninger af smagsnuancer, så det bliver en oplevelse at spise hver dag. ​

Link til Smiley tjek

Priser på kurser

Læs mere under de individuelle kurser omkring blandt andet pris, som er varierende fra kursus til kursus.

Samkørsel

Vil du kontakt med andre og dele kørsel, kan du klikke her

Samværspolitik

Formålet med en samværspolitik for Vestjyllands Højskole er, at have tydelige pejlemærker for, hvordan vi opfører os overfor hinanden, hvad vi kan forvente af hinanden i vores fællesskab, hvad vores ansvar er - og hvilke konsekvenser, det har, hvis der er krænkende adfærd.

Du kan læse hele samværspolitikken her.

Transport

Klik her for at se flere oplysninger

Tilmelding

Udfyld tilmeldingen under de enkelte kurser. Efter modtagelsen bekræfter vi din tilmelding, og sender en betalingsoversigt.

Tilmeldingsgebyr/første del af kursusbeløbet skal betales i forbindelse med tilmeldingen på vores hjemmeside.

Restbeløbet skal betales senest 4 uger før kursusstart. Din tilmelding er kun gældende når 1. rate er indbetalt i forbindelse med tilmeldingen.

På tilmeldingen skal du oplyse CPR nummer. Dette skyldes, at det er et højskolekursus og vi skal indsende deltagerlister til Undervisningsministeriet. Ønsker du ikke at oplyse CPR på formularen, så ring til os. Er du udlænding og ikke har et CPR, skal du blot oplyse os din fødselsdato.

Vaskemaskine og tørretumbler

Ja, det er der.