søn. 10. sep.

Forundringens Have

Lav din egen æblemost

Kom og lav din egen friskpressede most

Lav din egen æblemost

10. sep. 2023, 10.00 – 15.00

Forundringens Have, Skraldhedevej 8, 6950 Ringkøbing, Danmark

Medbring egne æbler/pærer og gå hjem med friskpresset most fra Forundringens Have

Du kan sagtens bruge nedfaldsfrugt med skurvpletter, når bare det ikke er råddent. Frugterne skal være skyllede på forhånd. Mosten kan holde sig i køleskabet i en uge. Du kan pakke most i passende portioner og fryser det. Det smager som nypresset efter nedfrysning. Du kan også lave cider eller koge det ind til en lækker sirup.

Du kan købe emballage eller selv medbringe f.eks. brugte mælkekartoner, hvori du anbringer en plastpose.

kr. 4,- pr. liter.

Kom bare eller kontakt Birtha Toft på tlf.: 2344 9594 eller mail: oeko@vestjyllandshojskole.dk

NB Hvis du har rigelig med æbler eller pærer så kontakt os gerne. Vi laver gerne most til eleverne.